Zašto vežbati?

10.06.2014.

Zašto vežbati?

Svima je poznato da vežbanje pozitivno utiče osim na naše fizičko, tako in a psihičko zdravlje. Stručnjaci sa Mejo klinike su pokušali da nabroje neke od koristi koje Vam donosi redovna fizička aktivnost, a ja ću probati da dodam još nekoliko koje smatram bitnim.

Vežbanjem kontrolišete Vašu telesnu težinu

Vežbanje može sprečiti da dobijete kilograme odnosno da Vam pomogne da smršate. Redovnim vežbanjem nećete povećati Vaš bazalni metabolizam, ali ćete na samom treningu i neposredno nakon toga povećati broj utrošenih kalorija. Međutim, ono što je bitno jeste da ne treba da se oslanjate samo na trening. Možete se penjati stepenicama umesto liftom, možete hodati umesto da idete automobilom ili gradskim prevozom. Svaka dodatno utrošena kalorija se računa, a ovakvim malim promenama možete značajno uticati na njihov broj. 

Fizička aktivnost pozitivno utiče na Vaše zdravlje

Ukoliko ste zabrinuti zbog visokog krvnog pritiska ili se brinete za zdravlje svog srca vežbanje je pravo rešenje. Istraživanja su pokazala da čak i ako imate višak kilograma, vežbanje će uticati na povećanje nivoa “dobrog” holesterola (HDL) i sniženje triglicerida. Ona pokazuju i da redovna fizička aktivnost utiče na sprečavanje niza različitih oboljenja i stanja kao što su moždani udar, metabolički sindrom, šećerna bolest, depresija…

Vežbanje poboljšava raspoloženje

Da li Vam je potreban emocionalni podsticaj ili možda želite da sav svoj bes zbog onoga što Vam se dešava u životu izbacite iz sebe? Trening je prava stvar za Vas! kada vežbate Vaše telo luči hemijske supstance poznate kao endorfini. Endorfini se vezuju za receptore u mozgu i smanjuju osećaj bola. Pored toga endorfini su zaslužni za pozitivan osećaj koji imate nakon treninga koji se često opisuje kao euforija. Receptori za koje se vezuju su isti oni za koje se vezuju neki od analgetika, a deluju i sedativno.

Zbog toga dobar trening smanjuje stres kome ste izloženi, napetost i depresiju, pobljšava Vaš san i daje Vam samopouzdanje.

Trening Vam daje energiju

Redovna fizička aktivnost poboljšava snagu i izdržljivost. To znači da će tokom vežbanja Vaš kardiovaskularni sistem raditi efikasnije i više kiseonika i hranljivih materija će dolaziti do mišića i ostalih organa. A to znači i više energije za obavljanje svakodnevnih aktivnosti.

Vežbanje je zabavno

Fizička aktivnost može biti vrlo zabavna. Odaberite neki od grupnih programa i bodrite jedni druge da biste izdržali trening. A nagrada će doći tako što ćete se osećati bolje, bićete zdraviji i izgledati lepše.

Važno je reći da ne morate sebe iscrpljivati da biste postigli dobre rezultate vežbanja. Dovoljno je da vežbate najmanje tri do četiri puta nedeljno u trajanju od najmanje 30 minuta po treningu i vrlo brzo ćete videti razliku.

I na kraju sećate se onoga: U zdravom telu – zdrav duh! Šta čekate? 

Sandra Zečević

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam