Vežbanje i Vaše srce!

04.12.2014.

Vežbanje i Vaše srce!

Da li je vežbanje važno? Naravno da jeste. To svi znamo i ono dobija na značaju kako starimo. Međutim, uvek se postavlja pitanje koliko naši stariji sugrađani treba da vežbaju.

Često možemo da pročitamo da je dovoljno vežbati i pet minuta dnevno da bismo imali značajan efekat vežbanja na poboljšanje zdravlja. Najnovije istraživanje čiji su rezultati objavljeni u “Journal of the American College of Cardiology” daje više informacija o ovome.

Oni su ispitivali 102 osobe starije od 70 godina podelili u 4 grupe. Prva grupa su oni koji se malo kreću (imaju manje od 2 vežbanja nedeljno u trajanju od 30 minuta) u periodu od 25 godina. U drugoj grupi se nalaze ispitanici koji vežbaju jednom više od prve grupe – dakle 3 puta nedeljno. Treću grupu čine osobe koje su posvećene vežbanju, odnosno vežbaju 4 do 5 puta nedeljno, dok se u četvrtoj grupi nalaze osobe koje su se ili se još uvek takmiče odnosno vežbaju 6 do 7 puta nedeljno.  

Ispitivanja koja su vršena su uključivala i neke invazivne dijagnostičke procedure. Najviše pažnje je posvećeno koliko leva srčana komora (koja svojom kontrakcijom snabdeva organizam krvlju bogatom kiseonikom) ostaje fleksibilna kod starijih osoba. Poznato je da ona postaje u poznijim godinama manje kontraktibilna što kompromituje njenu osnovnu funkciju i uzrokuje niz problema u kardiovaskularnom sistemu. Studija se pre svega bavila pitanjem, koliko Vam je vežbanja potrebno, da biste očuvali ovu funkciu srca.

Rezultati su pokazali da je leva srčana komora značajno kontraktibilnija, odnosno može da istisne veću zapreminu krvi kontrakcijom uz manji pritisak u njoj kod ispitanika iz četvrte grupe, koji su vežbali 6 do 7 puta nedeljno. I ona grupa (treća) posvećenih vežbača koja je vežbala 4 do 5 puta nedeljno imala je dobre rezultate u smislu kontraktibilnosti leve komore. S druge strane, prve dve grupe su imale značajno lošije rezultate i samim tim bitno veći rizik nastanka srčanih oboljenja.

To praktično znači da Vam vežbanje od 5 minuta dnevno, neće puno pomoći. Ako želite da imate pozitivne efekte na Vaše srce, trebate vežbati najmanje 4 puta nedeljno u trajanju od 30 i više minuta.

Naravno, ova studija nije trajala dovoljno dugo da bi pratila da li će ispitanici iz grupa koje više vežbaju i živeti duže, ali u svakom slučaju daje nam još jedan razlog da vežbamo više. 

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam