Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

30.07.2015.

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Neke stvari se, kao po pravilu, nažalost uvek dogode. Bez obzira koliko redovno vežbate pre ili kasnije iz nekog razloga moraćete da napravite pauzu. Preskočite jedan dan treninga, pa naredni, onda sebi kažete da ćete početi ponovo da vežbate od sledećeg ponedeljka… Naravno, pauza od dan ili dva je dobrodošla jer tako dajete svojim mišićima šansu da se oporave, ali šta se dešava kada ni posle nedelju ili dve niste ponovo počelu sa vežbanjem? Da li ste sve ono što ste do tada postigli jednostavno poništili i sada Vam ne preostaje ništa drugo nego da počnete iznova?

Opšte pravilo je da što ste u boljoj formi Vašim mišićima će trebati više vremena da dođu u ono stanje koje je posledica neaktivnosti i da Vaše telo shvati poruku da više ne vežbate i da nema potrebe više da izgrađuje mišiće. Naravno, pauza od sedam dana Vam neće škoditi, ali neke naučne studije pokazuju da je dovoljno samo 14 dana neaktivnosti da bi se značajno smanjio nivo fizičke spremnosti, mišićna masa i osetljivost na insulin. Međutim, za potpuni gubitak je potrebno oko dva meseca neaktivnosti.

Koliko Vaš dosadašnji način treniranja utiče na to za koliko više nećete biti u formi? Mnogo zavisi od toga da li je Vaš trening primarno bio fokusiran na kardio trening ili na trening snage. Objašnjenje je jednostavno – Vaši mišići imaju dva tipa mišićnih vlakana. Mišićna vlakna tipa I, spora vlakna, su zaslužna za Vašu izdržljivost, dok je tip II mišićnih vlakana, brza mišićna vlakna, imaju sposobnost brzih kontrakcija, ali ne i izdržljivost.

Vaše dnevne aktivnosti, kao što je hod, govor… zahtevaju određeno angažovanje tipa I mišićnih vlakana. S druge strane, tip II mišićnih vlakana u maloj meri angažujete tokom svakodnevnih aktivnosti. Samim tim, kada prestanete da vežbate doći će pre do atrofije tipa II mišićnih vlakana u odnosu na tip I, odnosno pre ćete izgubiti snagu da podižete tegove, nego da trčite 10 kilometara.

Konačno, da li Vam treba odmor od treninga? Ako napravite dan ili dva pauze u okviru Vašeg programa treninga, to može biti dobro za Vas. Čak, ako pauza u treniranju iznosi i do dve nedelje, nećete imati značajnih posledica. Međutim, svaka duža pauza će imati značajan efekat na Vašu sportsku sposobnost.

Kada budete odlučili da se vratite treningu i to morate uraditi postepeno. Prva nedelja Vašeg treninga treba da bude laganija, kako bi se Vaši mišići privikli na napore kojima su ranije bili izloženi. Ukoliko pauza u treniranju nije bila preduga, već druge nedelje trebali biste da trenirate na istom niovu kao i pre pauze. 

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam