Ostvarite uspeh

"Vaš um je trener, a mišići tela su Vaši igrači. Niko ne sedi na klupi", Džozef Pilates.

Planiranje treninga, u sportu, pa tako i u fitnesu, jedan je od najvažnijih zadataka koji moramo rešiti ako želimo postići uspeh. Planiranje treninga je proces kojim određujemo ciljeve i zadatke trenažnog procesa i vremenske cikluse za njihovo postizanje. Podizanjem fizičkih sposobnosti i ulaskom u formu, pozitivo utičemo na naše zdravstveno stanje i spremniji smo da odgovorimo na sve zahteve koje pred nas postavljaju poslovne obaveze i svakodnevne aktivnosti. Pri tom nam ostaje dovoljno energije da uživamo u slobodnom vremenu. Kada dostignemo neki nivo fizičke spremnosti, onda nastupa ono što i jeste glavni motiv za fizičku aktivnost, osećamo se bolje, lakše izlazimo na kraj sa stresom, izgledamo bolje, nestaju bolovi i tegobe koje smo osećali, popravlja se držanje tela, postajemo pokretljiviji i samim tim znači da smo ušli u fit formu.

"Fizička forma (kondicija) ne može se postići čežnjivim maštanjem, niti se može kupiti", Džozef Pilates.

Običnom posmatraču ili nekom ciniku, ovakve rečenice mogu da deluju kao kliše, ali su one zapravo dragocene. Jedna od mojih omiljenih oduvek je bila: "ako podbaciš u planiranju forme, planiraš da podbaciš i u postizanju cilja". Mnogi ljudi ne ostvare uspeh u životu i ne ispune svoje ciljeve samo zato što naprosto ne planiraju unapred. Ovakvo razmišljanje je posebno važno u fizičkom vežbanju, jer kada jednom prepoznate svoje loše navike koje možda imate i uradite nešto da ih se odreknete, bićete na dobrom putu ka boljem izgledu i opštoj fizičkoj formi. Ukoliko to ne učinite, postizaćete neznatna ili nikakva poboljšanja i imaćete čitave liste izgovora za Vaše neuspehe. Što se mene tiče, radije bih ostvarivala svoje ciljeve nego smišljala opravdanja za poraze. A vi?

Piše: Milica Jagodić