Možete li da solite hranu koliko želite?

21.09.2014.

Možete li da solite hranu koliko želite?

Ukoliko imate povišen krvni pritisak, jedna od prvih stvari koju će Vam reći jeste da ne smete da solite hranu. Da li je zaista tako?

Nova studija koja je objavljena u American Journal of Hypertension analizirala je povezanost povećanog sistolnog pritiska sa različitim faktorima (kao što je starost) kod 8.670 odraslih osoba.

Hipertenzija (povišen krvni pritisak) je najzastupllenija hronična nezarazna bolest na svetu. Istraživači su zaključili da je povezanost povišenog krvnog pritiska i količine soli u hrani “precenjena” kao i da su njihove veze mnogo kompleksnije nego što se verovalo. Međutim, mora se reći da iako studija nije pokazala statistički značajnu povezanost između povišenog krvnog pritiska i količine soli, ipak je pokazano da osobe koje imaju povišen krvni pritisak jedu više zasoljenu hranu od osoba čije su vrednosti krvnog pritiska normalne.  

Kao faktori, za koje je potvrđena statistički značajna povezanost sa povišenim krvnim pritiskom, nalaze se pre svega BMI (indeks telesne mase), starost i konzumiranje alkohola. Konzumiranje veće količine voća i povrća značajno utiče na smanjenje krvnog pritiska. Istraživači sugerišu da je sprečavanje gojenja, prvo i osnovno sredstvo borbe protiv povišenog krvnog pritiska.

Naravno, to ne znači da sada možete soliti hranu koliko želite. Američki Centar za kontrolu bolesti i prevenciju i dalje smatra da postoji značajna povezanost količine soli u hrani i povišenog krvnog pritiska i izdaje preporuke o količini dnevnog unosa soli. Prema njihovim podacima čak 90% dece u SAD uzima dnevno više soli nego što je preporučeno. Čak 50% te koliine soli dolazi iz samo 10 vrsta hrane koju deca jedu više nego ostale kao što je pica, hleb, suhomesnati proizvodi…

Dakle, potrebno je da izbegavate preterano soljenje hrane, ali Vam ništa neće biti ako povremeno pojedete i nešto što je slano. Ono na šta treba mnogo više da obratite pažnju, definitvno jeste Vaša težina.

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam