Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

23.03.2015.

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Naravno, to ne znači da su žene brže od muškaraca, ali definitivno trče pametnije i bolji su trkači. Statistički posmatrano, žene imaju bolji i uspešniji pristup trčanju, posebno kada se posmatraju duge deonice.

Danski istraživač i bivši atletičar, Jens Jakob Andersen, sačinio je najsveobuhvatnije istraživanje rezultata maratona koje je do sada sprovedeno. Ova studija uključuje preko 1,8 miliona rezultata sa preko 131 maratonskih trka u periodu od 5 godina.

Zaključak je nedvosmislen, žene su mnogo uspešnije u održavanju konstantnog tempa u maratonskoj trci što je ključ postizanja optimalnog rezultata. Istraživanje je pokazalo da žene u drugoj polovini maratonske trke usporavaju za 18,61% manje nego muškarci. Andersen je zaključio da čak 90% trkača usporava u drugoj polovini trke i to za, u proseku, 12%. Iako su muškarci u proseku za 7% brži od žena, žene su neuporedivo uspešnije u održavanju konstatnog tempa. Prosto je neverovatno da veliki broj trkača koji provedu mesece i mesece pripremajući se za tako težak izazov kakav je maratonska trka, ne provede ni 10 minuta u razmišljanju o strategiji koju će primeniti na samoj trci, odnosno uspešnom određivanju pravog tempa. Žene su očigledno u ovom elementu, a to je pametan pristup trci, neuopredivo bolje od muškaraca. 

Naravno, ovo se ne odnosi na elitne trkače. Njihovi rezultati pokazuju da oni prvi i drugi deo trke trče praktično istim tempom, odnosno razlika u tempu između prvog i drugog dela staze je svega 0,1%.

Zanimljivo je da kada se posmatraju podaci u poslednjih 5 godina, broj učesnika maratonske trke je porastao za 21,61% kod muškaraca, dok je broj žena koje trče maraton povećan za 33,35%. Ovo povećanje je posebno izraženo kod žena starijih od 50 godina gde iznosi 89,70%.

Podaci pokazuju i da je tempo u prvih 5 kilometara sporiji nego između 5 i 10 kilometara, verovatno zbog gužve na početku trke. Takođe, muškarci maraton završavaju za 04:21:36 dok žene u proseku maraton istrče za 04:41:27. Zanimljivo je da muškarci najbrže  trče u svojih 38 godina, dok je starost žena kada su najbrže 24.

Konačno, Andersen je na kraju dao i svoje preporuke za postizanje dobrog rezultata na maratonu. Prvo, potrebno je da krenete sporije nego što Vam to izgleda prirodno na samom početku, nemojte da Vas povuče masa trkača da trčite brže, trčite Vašim tempom i nemojte se trkati sa drugima i konačno, ako ne možete trčati tempom koji ste predvideli, odmah usporite i nastavite sporije u skladu sa svojim mogućnostima.

Celo istraživanje možete pogedati OVDE.

Dakle, momci, stvarno mi je žao. Možda možete da trčite brže, ali definitivno ne i pametnije! :)

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam