Masaža nakon treninga - da ili ne?

03.07.2014.

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Koliko puta ste imali jaku upalu mišića nakon treninga? I koliko puta ste otišli sutra na trening, stegli zube i ponovo naporno trenirali. Međutim, šta Vam može pomoći kod jakih bolova u mišićima? I da li je masaža pravo rešenje?

Svako ko je ode na masažu nakon treninga se nakon toga bolje oseća. Probajte i Vi. Međutim, postoji li naučno objašnjenje zašto je to tako? Na Univerzitetu u Ontariu u Kanadi, dr Mark Tarnopolski je rukovodio zanimljivim istraživanjem. Oni su uzeli 11 zdravih odraslih vežbača i dali im da odrade izuzetno jak trening. Kako bi istražili uticaj treninga i masaže nakon njega na mišiće, uradili su biopsiju (uzeli uzorak tkiva) mišića sa obe noge pre treninga, posle treninga i nakon 10 minutne masaže mišića nogu. Masaža je rađena odmah nakon završenog treninga.

Utvrđeno je da masaža utiče na dva specifična gena u ćeelijama mišića. Prvi od nih deluje na smanjenje inflamacije (zapaljenja) mišića i njegovo dejstvo je slično kao kada biste uzeli neki od lekova koji deluju na smanjenje bola. Drugi gen povećava aktivnost mitohondrija u mišićima. Mitohondrije su ćelijske organele koje predstavljaju glavno mesto stvaranja energije u mišićima. Utvrđeno je da kada se mišići naviknu na naporne treninge, broj mitohondrija u ćelijama se povećava. Istraživači smatraju da masaža potpomaže ovaj proces.

Jedan deo istraživanja se odnosi i na poređenje efekata masaže nakon treninga i kupanja u hladnoj vodi.

Kupanje hladnom vodom (ice bath) nakon treninga je poslednjih godina postalo izuzetno popularno. Ideja se sastoji u tome da se nakon treninga okupate u hladnoj vodi. To se radi na taj način što se kada napuni hladnom vodom, ubaci nekoliko kesa leda i onda legnete u hladnu vodu. U početku se ne preporučuje da celo telo stavite u hladnu vodu, već samo noge dok se ne naviknete. U vodi biste trebali da provedete 10 minuta, a kasnije taj period možete produžiti na maksimalno 20 minuta (nikada više od toga). Ideja jeste da hladna voda smanji zapaljenske procese u mišićima.

Kupanje u hladnoj vodi će svakako smanjiti upalu mišića ali neće direktno uticati na nihov oporavak što jeste jedan od efekata masaže.

Dakle, probajte sa masažom nakon treninga. Ne samo da ćete se osećati bolje, već ćete pomoći svom telu da se bolje i brže oporavi!

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam