Koja je dijeta efikasnija?

08.09.2014.

Koja je dijeta efikasnija?

Jedete previše ugljenih hidrata, ili ste na proteinskoj dijeti. Možda zbog visokog holesterola izbegavate masnu hranu. Previše je informacija, a istina je samo jedna – potrebno je da jedete umereno u malim obrocima, 5 puta dnevno i naravno sa zastupljenim svim grupama namirnica. Pa opet, svi smo stalno na nekom posebnom režimu ishrane ili na nekoj dijeti.

Te dijete često podrazumevaju mali ili nikakav unos ugljenih hidrata “low carb diet” ili mali odnosno nikakav unos masti “low fat diet”. Koja od njih je efikasnija?

U relativno velikoj studiji koja je sprovedena na Tulan Univerzitetu u Nju Orleansu, istraživači su podelili zdrave ali gojazne ispitanike na dve grupe. Prva grupa je bila na dijeti siromašnoj ugljenim hidratima, a druga na dijeti siromašnoj mastima. Period u kome su ispitanici držali dijetu trajao je 12 meseci.  

Zanimljivo je da su ispitanici koji su držali dijetu siromašnu ugljenim hidratima izgubili u proseku 3,6 kilograma više od onih koji su držali dijetu siromašnu mastima, iako su ispitanici u obe grupe imali sličnu težinu i jednak dnevni unos kalorija.

U proseku, ispitanici su u 12-mesečnom periodu izgubili 25 kilograma, ali podaci ukazuju da je dijeta siromašna ugljenim hidratima oko 15 % efikasnija.

Zanimljivo je da oni koji du držali dijetu siromašnu ugljenim hidratima nisu izgubili samo više kilograma, već su imali i bolje rezultate u smislu ukupnog nivoa holesterola, HDL holesterola i nivoa C-reaktivnog proteina. Dakle, veći unos masti u ovoj grupi nije dodatno pogoršao njihov lipidni status, već je on poboljšan.

Iako su ispitanici pokušavali da unesu što manje kalorija iz one grupe namirnica koju su trebali da izbegavaju, oni koji su izbegavali ugljene hidrate su u proseku dobijali 34 % ukupnih kalorija iz ugljenih hidrata, dok su ispitanici koji su izbegavali masti unosili 30 % ukupnih kalorija iz masti. Dakle, ako ipak morate na neku dijetu odaberite onu u kojoj ćete smanjiti (ali ne i izbaciti) ugljene hidrate. 

A ako su Vam se dijete smučile, onda je vreme da promenite način života, počnete da vežbate, smanjite obroke, jedete umereno 5 puta dnevno, izbacite alkohol… Ali to već nema veze sa dijetom. To je zdrav život. I to je ono što Vam je stvarno potrebno.

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam