Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

04.09.2014.

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Za sve nas koji naporno treniramo, povrede su sastavni deo naših života. Naravno, pravilan trening, posebno uz personalnog trenera, mogućnost povređivanja svodi na minimum.

U svakom slučaju, kada se povredite, morate da mirujete, ili u najboljem slučaju da u nekom vremenskom periodu prestanete da trenirate. Vrlo se često dešava da upravo u tom periodu dobijete nekoliko suvišnih kilograma. Kako da to izbegnete?

1.     1. Jedite manje

Mnogi misle da im je potrebno više hrane u vreme oporavka od povrede. Ali nije tako. Kada ste povređeni morate da uzimate manje hrane, nego kada trenirate. Jednostavno, u oporavku Vaše energetske potrebe nisu tolike kao što je to slučaj kada vežbate.

Najbolji je način da promenite hranu koju uzimate. Recimo, uzmite više salata i ne samo da će Vaše telo imati više vitamina, minerala i antioksidansa koji su Vam potrebni u periodu oporavka, već ćete i unositi manje kalorija.

2.     2. Uzimajte dovoljno proteina

Proteini imaju ključnu ulogu u rehabilitaciji povreda i oporavku mišića. Pored toga, povećan unos proteina će Vam pomoći da ne izgubite mišićnu masu tokom perioda neaktivnosti. Tokom perioda oporavka, pokušajte da protein bude sastavni deo svakog Vašeg obroka. Ima ga dovoljno u svim vrstama mesa, ribi, jajima…

3.     3. Zamenite deo ugljenih hidrata mastima

Ugljeni hidrati su jako važan izvor energije za jak i intenzivan trening. Ali kada ste povređeni imajte na umu da Vam je potrebno mnogo manje ugljenih hidrata. Zamenite ih sa mastima koji su dobar izvor energije za napore niskog intenziteta, a imaju važnu ulogu u procesu ozdravljenja i jačanja imune funkcije.

4.     4. Pokušajte da trenirate koliko možete

Ako ste povređeni, to, često, ne znači da ne možete uopšte da trenirate. Možete raditi neke vežbe propisane od strane specijaliste fizikalne medicine ili možete da jačate one delove tela koji nisu povređeni, naravno uz uslov da izolujete mišiće koji su povređeni, kako njihovo stanje ne biste dodatno pogoršali. Ne zaboravite, da nakon treninga, obavezno uzmete protein, ali ne i ugljene hidrate, jer je Vaš napor niskog intenziteta.

5.     5. Nemojte početi da pijete

Vežbači su često, ne baš svi, vrlo disciplinovani i ne uzimaju alkohol kada vežbaju. Međutim, to se često menja kada ne mogu da treniraju. Alkohol nije samo štetan za Vaše zdravlje, već svaki gram alkohola donosi novih 7 kalorija, koje Vam nisu potrebne.

Dakle, ako ste već povređeni, olakšajte sebi povratak normalnom treniranju tako što nećete doći sa viškom kilograma.

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam