Kako da budete fit

30.05.2014.

Kako da budete fit

Želite da smršate i da izgledate dobro? Jedino mesto koje ne možemo promeniti u kome moramo živeti do kraja naših života je naše telo. Pa zašto se onda tako odnosimo prema samim sebima? Zašto ne vodimo računa o sebi bar onoliko koliko vodimo računa o drugim ljudima i drugim stvarima. I kako da budemo u dobroj formi i da izgledamo dobro?

Jedite tačan broj kalorija!

Vreme je za nauku! Zaboravite na razne dijete i savete kako ćete "čudesno" izgubiti višak kilograma. To jednostavno ne funkcioniše tako! Metabolizam je hemijski proces koji konvertuje hranu koju unosite u energiju koju potom trošite. I to je to!Unesite manje kalorija nego što ćete potrošiti i Vi ćete mršaviti. Unosite li više, kilogrami će se nagomilavati. Zbog toga je potrebno znati nešto o tome šta je metabolizam i kako da znate koliko Vam kalorija zaista treba.

Prvo što treba da znate jeste šta je to bazalni metabolizam. Medicinska definicija bazalnog metabolizma kaže da je to minimalna količina energije izražena u kalorijama koja je neophodna za funkcionisanje organizma koji potpuno miruje u ležećem položaju sa zatvorenim očima. I u tom slučaju Vi trošite neku energiju: srce radi, dišete i respiratorna muskulatura je angažovana, mozak radi...

Kako da izračunate Vaš bazalni metabolizam? Najjednostavniji način je da kao član Life Active Health Club-a iskoristite Tanita profesionalnu vagu koju imate u klubu i koja će Vam pokazati niz, za Vas, značajnih podataka. To su: broj kilograma, procenat ukupnih masti u organizmu, procenat i ukupna masa mišića, Vaša metabolička starost... i konačno i vrednost Vašeg bazalnog metabolizma. Ako nemate priliku da koristite vagu, vrednost bazalnog metabolizma možete izračunati koristeći nekoliko različitih formula, a mi Vam predlažemo Haris-Benedictovu jednačinu:

Za muškarce ona glasi:

BM (Kcal) = 66,47 + 13,75 * (TM u kg) + 5 * (visina u cm) - 6,76*(godine)

odnosno, ako muškarac ima 35 godina, težakje 75 kg i visok 175 cm, onda bi njegov bazalni metabolizam iznosio:

66,47 + 13,75 * 75 + 5 * 175 - 6,76 * 35 = 1.736,12 kcal

Za žene, Haris-Benedictova jednačina izgleda ovako:

BM (Kcal)= 655,1 + 9,56 (TM u kg) + 1,85 (visina u cm) - 4,68 (godine)

odnosno, ako žena ima 30 godina, teška je 52 kg i visoka 168 cm, onda bi njen bazalni metabolizam iznosio:

655,1 + 9,56* 52 + 1,85* 168 - 4,68* 30 = 1.154,62 kcal

Koliko Vam kalorija za i sta treba?

Sada kada ste izračunali Vaš bazalni metabolizam, šta dalje? Naravno da je Vaša potreba za energijom veća. Čak i kada biste ceo dan sedeli na krevetu, potrošili biste neku količinu energije, makar i samo da podignete daljinski upravljač. Zbog toga postoji energetska potrošnja. To je Vaš bazalni metabolizam uvećan za onu energiju koju ćete potrošiti za sve dnevne aktivnosti koje imate. Ukupna energetska potrošnja kod neaktivnih pojedinaca (podrazumeva da se Vaš posao uglavnom svodi na kancelarijski rad) iznosi za žene 1.800 do 2.000 kcal, dok je kod muškaraca 2.200 do 2.500 kcal.

Kako da smršate?

Sada kada ste sve izračunali, sve postaje i jednostavnije i uglavnom se svodi na čistu matematiku. Od svojih ukupnih energetskih potreba oduzmite 500 kcal i ostatak podelitena 5 obroka. Mršavićete zdravo i kilogrami koje ste izgubili se neće vratiti.

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam