Kako ćete izgledati posle četrdesete?

21.03.2015.

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Ako ste stariji od 40 godina, sasvim sigurno se Vaš ritam života, bitno razlikuje u odnosu na vreme kada ste imali dvadeset godina. Imate bitno više obaveza, a entuzijazam i odricanje na koje ste nekada bili spremni, u vezi ishrane i treninga, sada su mnogo manje prisutni. Pored toga, često će Vam se činiti da Vaše telo, jednostavno, nije više spremno na tu vrstu odricanja. Zbog toga godine često postanu izgovor da ne izgledate onako kako biste želeli ili mogli.

Međutim šta je istina? 

Istražaivači sa Univerziteta u Oklahomi su poredili dve grupe vežbača koji su imali potpuno isti program vežbanja u periodu od 8 nedelja. Otkrili su da grupa vežbača koji su imali između 35 i 50 godina je dobila istu masu mišića kao i grupa vežbača starosti između 18 i 22 godine. Koristeći jednu medicinsku dijagnostičku proceduru – DEXA, dokazali su da je mlađa grupa vežbača u proseku dobila 907 grama mišića, dok je starija grupa vežbača bila nešto uspešnija sa 1.134 grama dobijenih mišiča u proseku.

Dakle, možete biti jednako uspešni, ako ne i uspešniji ako pametno trenirate u svojim četrdesetim, pedesetim pa i šezdesetim godinama, nego što ste to bili u Vašoj mladosti. Ali, ovde je naglasak na pametnom vežbanju. Mogućnost povređivanja pri treningu raste sa Vašim godinama i morate znati kako da trenirate.

Ako radite sa velikim težinama, posle nekog vremena osetićete povremene bolove u kolenima, zglobu šake, laktovima, ramenima… Nekada, ovakav mali bol može da postane toliko iritantan da može i da Vas odvoji od treninga. Rešenje može biti vrlo jednostavno. Prosto probajte sa manjim težinama. Bez obzira na različite tvrdnje, mišiće možete izgraditi i sa manjim težinama i većim brojem ponavljanja. Neke studije su pokazale da jednak efekat na izgradnju mišića imaju manja težina i veći broj ponavljanja (3 serije sa 30 do 40 ponavljanja) i veće težine i manji broj ponavljanja (3 serije sa 10 do 12 ponavljanja). Istraživači iz Japana su utvrdili i da korišćenje manjih težina ali njihovo sporo podizanje ima isti efekat kao značajno veća težina i normalna brzina podizanja.

Pametno treniranje, takođe, podrazumeva da shvatite da Vaše telo nije mašina i da njemu povremeno treba odmor. Smatra se da posle 3 do 9 nedelja napornog treninga, trebali biste sebi da priuštite jednu nedelju “opuštanja”, odnosno nedelju u kojoj ćete imati lakše treninge.

Konačno, pametno treniranje uvek podrazumeva dve osnovne stvari. Prvo je pravilno zagrevanje pre treninga. Možda ste, kada ste imali dvadeset godina, mogli da odmah počnete sa vežbama, mada ni to nie pravilno, ali kada ste stariji na taj način ćete se sigurno povrediti. Morate se pravilno i dobro zagrejati. Pored toga, jako bitan deo treninga jeste istezanje nakon njega.

I na kraju, kada imate više od četrdeset godina, nešto ste postigli i u svom životu i u svom poslu. Sigurno ste u nečemu najbolji. Kao što se Vi razumete u Vaš posao, uzmite personalnog trenera i dopustite njemu da brine o Vašem treningu jer je to posao u kome je on najbolji. Na taj način ćete ostvariti mnogo bolje rezultate, a mogućnost povređivanja ćete svesti na minimum. I da, izgledaćete bolje nego u Vašim dvadesetim!

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam