Kada je pravo vreme za protein

28.05.2014.

Kada je pravo vreme za protein

Proteini su neophodni za izgradnju Vaših mišića i njih ovoporavak nakon napornog treninga. Ali uvek se postavlja pitanje kada je pravo vreme da uzmete protein.

Jutro - pravo vreme

Počnite svoj dan sa proteinom kako biste osigurali dovoljno energije za ono što Vas čeka tokom celog dana. Neki nutricionisti smatraju da je uzimanje proteina ujutru potrebno upravo kako bi Vaše telo imalo stabilan izvor energije za napore koji ga očekuju. Ishranom morate postići dovoljan unos energije kako Vaše telo ne bi bilo u značajnijem energetskom deficitu.

Naravno, ne treba da uzimate samo protein. Ako tog dana niste planirali naporan trening, neka protein predstavlja oko 35% Vašeg doručka, dok složeni ugljeni hidrati treba da čine 45%. Ako ste tog dana planirali naporniji trening, onda proteini treba da čine 25% doručka, a složeni ugljeni hidrati oko 60%. Za doručak kalorijske vrednosti od 500 kcal, i ako imate oko 55 kilograma, to bi u prvom slučaju iznosilo oko 43 grama, a u drugom oko 31 gram proteina.

Proetin nakon vežbanja

Protein je ključan faktor oporavka i rasta mišića. Protein morate uzeti najviše do 30 minuta nakon završetka treninga - jer upravo toliko traje "prozor" u kome će njegov efekat biti najveći. Da li ćete protein uzeti kroz obrok ili putem proteinskog napitka, manje je bitno, ali Vam je neophodno najmanje 25 do 30 grama proteina (ukoliko je Vaša težina pomenutih 55 kilograma).

Protein pre spavanja

Uvek će Vam svi reći da uzimanje hrane pre spavanja, definitivno dovodi do dobijanja nekoliko neželjenih kilograma. Ali, da li je to zaista tako?

Jedna studija koja je objavljena u British Medical Journal, a koji predstavlja jedan od najuglednijih medicinskih časopisa je pokazala da veza između uzimanja hrane pre spavanja i gojaznosti postoji samo u slučajevima kada uzimate velike količine hrane ili ako je njen izbor loš. Čak bi se moglo reći da uzimanje proteina pre spavanja može da Vam pomogne tako što će Vaše telo imati dovoljno proteina za oporavak i rast mišića tokom noći, kada se odmarate. Sa Vaših 55 kilograma, to bi trebalo biti oko 10 do 25 grama proteina. Savršena kombinacija bi bila da popijete protein sa mlekom neposredno pre spavanja, kako biste se oporavili i pripremili za trening koji Vas čeka sutra.

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam