Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

26.09.2014.

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Od kada znate za sebe pijete gazirana pića! Coca-Cola Vam je uvek bila jedna od omiljenih. A onda ste saznali da jedan litar Coca-Cola-e ima čak 108 grama šećera i 400 kalorija!

Industrija je ponudila savršeno rešenje! Uživajte u svom omiljenom gaziranom napitku, ali ovoga puta bez šećera! Tako je nastala Coca-Cola Zero, Pepsi Max ili Pepsi Light. Nula kalorija – savršeno rešenje.

Da li je zaista tako?

Zdravstveni naučni centar Univerziteta Teksas iz San Antonia, koji spada u jednu od tri vodeće naučne institucije iz ove oblasti u SAD, upravo je objavio studiju koja se bavi ovim pitanjem.

U prvoj studiji koja je sprovedena na 474 ispitanika koji su praćeni skoro 10 godina, istraživači su zaključili da osobe koje piju gazirana pića bez šećera imaju za 70% veće povećanje obima struka u odnosu na osobe koje ne piju gazirana pića. Što je još gore, osobe koje piju više gaziranih pića bez šećera, a to je svega dva ili više pića na dan, imaju za čak 500% veće povećanje obim struka u odnosu na one osobe koje ih ne konzumiraju. Upravo ove masne naslage se smatraju najvećim faktorom rizika za nastajanje dijabetesa, kardio-vaskularnih i drugih hroničnih bolesti.

Druga studija je sprovedena na laboratorijskim miševima, gde je jednoj grupi, tokom tri meseca, davana hrana bogata aspartamom, dok je druga grupa dobijala hranu bez aspartama. Aspartam je inače najčešće korišćen veštački zaslađivač koji se nalazi u gaziranim pićima koja nemaju šećer i koja imaju 0 kalorija. Dok je nivo insulina kod obe grupe miševa ostao isti, nivo glukoze je bio statistički značajno viši kod one grupe miševa koji su dobijali aspartam.

To znači da ako koristite gazirana pića bez šećera, ne samo da ćete ima više masnih naslaga na stomaku, već rizikujete i veće nivoe glukoze u krvi od normalnih.

Možda je pravo vreme da se odreknete gaziranih pića. Vratite se uravnoteženoj ishrani bogatoj voćem i povrćem, a neka Vaš izbor za napitak za osveženje bude neki od sveže ceđenih sokova. Još ako uz to redovno i pravilno trenirate rezultati neće izostati!    

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam