Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

07.04.2015.

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Mnogi smatraju da smo u proseku sve deblji zato što uzimamo previše šećera, ugljenih hidrata, a ne uzimamo dovoljno proteina. Da li je zaista tako?

Iako sve preporuke kažu da treba uzimati manje mesa i masti u ishrani, istraživanja koja su sprovedena u SAD su pokazala da Amerikanci danas uzimaju 67% više masti, 39% više šećera i 41% više mesa nego što su uzimali 2000. godine.

Istraživanja su nedvosmisleno pokazala da uzimanje proteina zivotinjskog porekla (pre svega crvenog mesa) značajno povećava mogućnost ranijeg umiranja od kardiovaskuarnih oboljenja, kancera i dijabetesa tipa 2. Po tom istraživanju  izbacivanje mesa iz samo jednog obroka dnevno, smanjuje rizik od prerane smrti za 7 do 19%.

Ukoliko se odlučite za dijetu koja je siromašna ugljenim hidratima, a zasniva se na visokom unosu proteina životinjskog porekla, morate biti svesni da ona može uticati na pojavu kardiovaskularnih oboljenja i pomoću drugih mehanizama, a ne samo zbog efekata na nivo holesterola. Crveno meso i žumance iz jaja značajno povećavaju rizik od nastajanja kardiovaskularnih oboljenja i kancera mehanizmom povećanog stvaranja trimetilamin N-oksida ili TMAO. Pored toga, proteini životinjskog porekla povećavaju količinu IGF-1, hormona rasta i dovode do hroničnog zapaljenja, a ovo su faktori koji su uzrok nastajanja mnogih hroničnih oboljenja. Takođe, crveno meso ima velike količine Neu5Gc koji je, takođe, povezan sa hroničnim zapaljenjima i pojavom kancera.

Istraživanja su pokazala da kada se kontroliše unos kalorija iz masti, ispitanici su gubili 67% više telesnih masti, nego kada se kontroliše unos kalorija iz ugljenih hidrata. To praktično znači da treba da uzimate malo ili nimalo crvenog mesa, da Vam je potrebno uglavnom sveže povrće i voće, proizvodi od integralnih žitarica i soje i što je manje moguće rafinisanih ugljenih hidrata (belog šećera…). Tome treba da dodate i dobre masti kao što je riblje ulje i dobre masti iz orašastih plodova (orasi, bademi…). Naravno, na kraju treba više da obratite pažnju na kvalitet namirnica koje koristite i da smanjite njihovu količinu.

Jedna studija koja je rađena je pokazala da promene u načinu ishrane, kombinovane sa manjim stresom i umerenim vežbanjem već za samo nekoliko nedelja pokazuju dramatično poboljšanje stanja kod ispitanika koji su imali tešku koronarnu srčanu bolest. Naime, kod grupe pacijenata koji su promenili svoj način života, broj epizoda bola u grudima je smanjen za čak 91%, nakon 5 godina bilo je za čak 2,5 puta manje novih srčanih oboljenja, dok se protok krvi kroz srce kod ovih pacijenata povećao za čak 300%.

Konačno, nikada nije kasno da promenite svoj život i počnete da živite zdravo. Za početak smanjite količinu crvenog mesa i masti i Vašu ishrani bazirajte na voću i povrću. Ili možda je vreme da razmišljate da postanete vegetarijanci. 

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam