Da li je doručak zaista toliko važan?

26.10.2014.

Da li je doručak zaista toliko važan?

Koliko ste puta sebi ponovili da je doručak najvažniji obrok u toku dana? Od one narodne: doručak pojedi, ručak podeli, a večeru pokloni, pa do toga da je obilan doručak važan jer Vam daje energiju za čitav dan, ubrzava metabolizam…

Da li je baš zaista tako?

Često ćete čuti da je doručak veoma važan ukoliko želite da smršate i da je to obrok koji ne smete zaobići. Studija koja je upravo objavljena u “American Journal of Clinical Nutrition” nam govori drugačije. U ovoj studiji istraživači su posmatrali više od 300 gojaznih, ali inače zdravih ispitanika, starosti od 20 do 65 godina. Oni su bili podeljeni u dve grupe. Svaka grupa je dobila instrukcije da se hrani na način kako su se do tada hranili, ali je prva grupa doručkovala, dok su ispitanici iz druge grupe preskakali doručak. Njihova težina je praćena u periodu od 16 nedelja. Rezultati studije su pokazali da ispitanici iz grupe koji su doručkovali nisu izgubili više na težini od onih koji su bili u grupi koja nije doručkovala.

Dakle, da li ćete ujutru doručkovati ili ne, nema nikakav uticaj na Vaše mršavljenje. Stvarni uticaj praktično ima samo ukupan broj kalorija koji ste uneli i iz koje hrane te kalorije dolaze. Da li ćete ih uneti kroz 2 ili 6 obroka, suštinski je manje bitno.

Naravno, ukoliko doručkujete imaćete više energije za Vaše jutarnje aktivnosti.

Sledeće što ćete često čuti jeste da ćete, ako doručkujete, kasnije u toku dana uzimati manje hrane. To nije uvek tako, ali su studije pokazale da ukoliko doručkujete, a posebno ako uzmete hranu bogatu proteinima, doći će do povećanja nivoa dopamina, što bi kasnije moglo da dovede do manje potrebe za hranom.

Međutim i ljudi koji dnevno imaju 3 pa i više obroka nisu pošteđeni večernjeg prejedanja. To je zato što mi ne jedemo samo kada smo gladni, već često zbog stresa, iz dosade…

Dakle, da li treba da preskočte doručak. Naravno ne, jer Vašem telu treba energije, i nivo glukoze će biti stabilniji ukoliko ujutru uzmete hranu. Međutim, ukoliko ne doručkujete uvek ništa se dramatično neće desiti. Ono o čemu morate voditi računa jeste ukupan unos kalorija.

Ali na svoje kilograme morate obratiti pažnju. Podaci pokazuju da čak 64% odraslog stanovništva u Velikoj Britaniji ima prekomernu težinu i gojazno je. Ovakva situacija neminovno dovodi do eksplozije kardiovaskularnih oboljenja, dijabetesa, moždanih udara… Procenat osoba sa prekomernom tezinom i gojaznih i u Srbiji je u stalnom povećanju. Koliko je to veliki problem pokazuje i činjenica da razvijene zemlje razmatraju čak i mogućnost da svojim stanovnicima plaćaju ukoliko svoju težinu smanje, očekujući da će zdravstveni sistem štedeti u lečenju onih oboljenja i stanja koje su posledica prekomerne težine i gojaznosti.

Možda je i to rešenje. “Mayo Clinic” koja je proglašena za najbolju bolnicu u SAD u 2014. godini, je napravila studiju koja je pokazala da su ispitanici kojima je plaćano 20 USD mesečno da bi mršavili bili u 62% uspešni, naspram samo 26% onih kojima nije plaćano.

Ali u ovom slučaju zaboravite na novac. Dovoljan razlog da svoju težinu dovedete na pravu meru treba da bude to što ćete se bolje osećati i biti zdraviji.

A mi smo tu da Vam u tome pomognemo!

Milica Jagodić

Rešenje za beskonačne dijete?

Šta ako ste napravili pauzu u treniranju?

Daje ti krila – priča o energetskim pićima

Koliko fizička aktivnost, zaista, pomaže da smršate?

Koliko treba da vežbate?

Da li su Vam potrebni proteini iz mesa?

Da li je potrebno da uzimate omega-3 masne kiseline?

Momci, žao mi je, žene su ipak bolji trkači!

Kako ćete izgledati posle četrdesete?

Spora ili brza muzika za trening?

Koliko je spavanje važno za Vaš trening?

Da li je više - bolje?

Da li Vam ibuprofen stvarno pomaže?

Efikasan trening u “starijem dobu”

Koliko prekomerna težina utiče na Vaše zdravlje?

Vežbanje i Vaše srce!

Zato što volim!

Upala mišića

Njegovo veličanstvo - beli čaj!

Weider-ov split sistem treninga

Crna čokolada - pravi izbor

Da li je mleko zdravo?

Da li je doručak zaista toliko važan?

Cimet - čuveni "zimski" začin

Koje je Vaše opravdanje?

Maraton - obavezna stavka Vašeg “bucket list”

Moćni đumbir

Kako vežbanje utiče na depresiju?

Vežbanje posle 40. godine

Vežbajte sa svojom težinom!

Gazirana pića bez šećera – dobar izbor?

Možete li da solite hranu koliko želite?

Koja je dijeta efikasnija?

Kako da se ne ugojite kada ste povređeni?

Kada se nađete u dilemi!

Koliko stvarno vežbamo?

Sasi voda

Kako sprečiti povrede tokom vežbanja?

Pravilna, zdrava ishrana i kvalitetan trening

Koja je Vaša omiljena muzika za trening?

Sedenje na poslu - loša vest!

Proteini i vežbanje

Da li je vreme da se odreknete loših navika?

Šta je metabolizam?

Banana - rajsko voće

Masaža nakon treninga - da ili ne?

Trening i san

Zbog čega je istezanje važno?

Odaberite svoju zonu vežbanja

Ovsena kaša za dobro jutro

Body Balance - ljubav na prvi pogled

Individualni trening

Da li je pliometrijski trening za Vas?

Zašto vežbati?

Vežbanje na visokim temperaturama

Značaj sporta za razvoj deteta

Aerobni trening - kada i zašto?

Kako da budete fit

Kako vežbanje utiče na Vaš metabolizam